Hur ser det ut idag 2018?
Idag samlas stora rikedomar hos några få.
Många är fattiga.
Vi vill ge mer pengar och makt till dem.
Vi lever i ett patriarkalt samhälle.
Vi tycker att män har för stor makt
i arbetslivet, i skolor,
i hemmen och på gatorna.
Vi är glada för #meetoo-rörelsen.
Vi är många som längtar
efter ett samhälle
fritt från sexism och våld.
När vi arbetar mot samma mål
blir vi starka tillsammans.
Vi människor behöver varandra
och vi behöver vara rädda om vårt jordklot.
Även om Feministiskt initiativ inte blir det största
och regerande partiet,
så vill vi påverka politiken.
Vi vill lyfta fram vårt nya sätt att se på världen.